Şiir Değirmeni

Çeviri edebiyatı erek dile mi gönderir, toprağa mı ? Yazara ihanet midir, ibadet mi ? Duygu kaybolur mu, yoksa yeniden mi can bulur?

Burası yabancı dildeki şiirlerin Türkçe'ye çevirisini severek yapan birkaç çevirmenin mekanı. Biz paylaşmaktan keyif alacak, yapıcı her eleştiriye de açık olacağız. Herkesi değirmenimize ziyarete bekleriz..

Mehmet Yonar

30 Ocak 2009 Cuma

Mad Girl's Love Song by Sylvia Plath

"I shut my eyes and all the world drops dead;
I lift my lids and all is born again.
(I think I made you up inside my head.)

The stars go waltzing out in blue and red,
And arbitrary blackness gallops in:
I shut my eyes and all the world drops dead.

I dreamed that you bewitched me into bed
And sung me moon-struck, kissed me quite insane.
(I think I made you up inside my head.)

God topples from the sky, hell's fires fade:
Exit seraphim and Satan's men:
I shut my eyes and all the world drops dead.

I fancied you'd return the way you said,
But I grow old and I forget your name.
(I think I made you up inside my head.)

I should have loved a thunderbird instead;
At least when spring comes they roar back again.
I shut my eyes and all the world drops dead.
(I think I made you up inside my head.)"

DELİ KIZIN TÜRKÜSÜ
“Gözlerimi kaparım ve ölür tüm dünya
Gözlerimi açtığımda hepsi yeniden doğar
(sanırım seni ben yarattım kafamda).

Yıldızlar vals yapmakta mavi kırmızı tonlarda
Ve gaddar bir karanlık dört nala koşmakta
Gözlerimi kaparım ve ölür tüm dünya.

Beni büyülediğini düşündüm yatakta
Mırıldandığını ay’ın vurgunu ve deliler gibi öptüğünü
(sanırım seni ben yarattım kafamda).

Tanrı düşmekte semadan, cehennemin alevi yok olmakta:
Ve kaçmakta meleklerle zebaniler.
Gözlerimi kaparım ve ölür tüm dünya

Umdum ki değilsin aynı yolda
Fakat büyümekteyim ve adını unutmakta.
(sanırım seni ben yarattım kafamda)

Bahar geldiğinde gürlerdi yine hiç olmazsa
Bir gökgürültüsü kuşunu sevseydim.
Gözlerimi kaparım ve ölür tüm dünya.
(sanırım seni ben yarattım kafamda)

çeviren:doğacan okkan

Hiç yorum yok:

Katkıda bulunanlar